donderdag 16 december 2010

To school for cool

Zou er een spray bestaan tegen examens? Ik bedoel zoals een spuitbus waarmee je schoenen waterbestendig mee kan maken. Zou dat bestaan met hetzelfde effect op examens? Je hebt zo van die mensen die nooit stress hebben. Ongelooflijk. Ik daarintegen..

- 12u, thuiskomen
- 13u30 optimistisch beginnen
- 16u beseffen dat het toch wel heel erg veel is
- 19u paniek aanvallen krijgen

oh ik vind mezelf verschrikkelijk voorspelbaar. Maar hé, ik kan het echt niet helpen!
Wat ik nog erger vind is zonder enige twijfel de leerstof. Het is zoveel, zo saai, zo.. nutteloos.
Als bewijs heb ik mijn werkboek Engels even gefotografeerd. Let op de oefeningen, echt allemaal hetzelfde..


gelukkige staan er hier en daar zo'n ongelooflijk banale, vergezochte zinnen in dat het wel degelijk leuk kan worden. Soms moet je gewoon creatief zijn en de opgave niet lezen!

Vervolgens klaag ik mijn handboek Duits aan. Er is geen mooier woord als "lelijk" om het te omschrijven. Bovendien geeft het een compleet verkeerd beeld van de algemene Duitse bevolking. Echt mijn goesting om Duits te leren gaat enkel al over als ik nog maar de cover zie.. Een overdreven gelukkige nerd springend met groene achtergrond. Dan heb ik nog niet gehad over de inhoud! Of het aarslelijke kind 'Steffie' uitgesproken als 'Shhhhteffie' wiens buitenbeugel er gewoon teveel aan was.

Laten we even terugblikken op het handboek van Engels. Als ik erover nadenk heb ik de afgelopen twee jaar enkel woordenschat geleerd over mysterie, moord en misdaad. Conclusie, als mijn vriendin later in Londen wordt vermoord door een tweede Jack the Ripper en haar lichaam onvindbaar is omdat ze ontvoerd werd door aliens, kan ik me perfect handhaven!

Gelukkig weet ik nu dankzij biologie welk soort bacteriën er momenteel in mijn neus zitten, omdat ik een verkoudheid heb. Ik weet zelfs wat voor soort bacteriën er in andere landen bestaan. Landen die ik waarschijnlijk nooit ga zien met mijn eigen ogen. Maar zeg nu zelf, laten we dit boek danken voor het geval dat er een plotse elephantiasis-epedemie uitbreekt in België. Dan weten we toch gelijk wat de symptonen zijn!


Kortom, ik wens iedereen nog veel succes voor de laatste, overbodige examens!
(ps. Raise your glass van P!nk, is dé examenaanrader!)

1 opmerking:

  1. haha deze tekst was een lichtpuntje in mijn duistere tijden, bedankt Magali

    BeantwoordenVerwijderen