zondag 20 februari 2011

Grenzeloze goesting



Ik ben zo blij dat de actualiteitsmaand op school afgelopen is! Het is niet dat ik de krant nooit lees, maar ik lees nu eenmaal selectief. Elke dag verslind ik de krant als vieruurtje. Het is te zeggen ik sla de Belgische politiek en de sportuitslagen met voorbedachte raden over. Ik focus me eerder op bloedige moorden, boze opstanden, woeste natuurrampen en de knappe bijlagen. Maar volgens onze leerkrachten is enkel de politiek interessant nieuws. Onze actualiteitstoets was dan ook vurige beproeving voor vele leerlingen. Maar ik durf te wedden dat geen enkele leerkracht weet dat ze in Japan gek zijn van mandarijntjes en ze van het pellen een kunstvorm hebben ontwikkeld. Is dat dan geen nieuws?




De bedoeling was dat ik een samenvatting zou maken over "Het wegenvignet in België" nu werd ik lichtjes afgeleid door alle leuke prentjes, anekdotes, gedichten en kunstzinnige woorden in de gigantische stapel kranten. Het prentje is een scène uit een of andere verfilmde boek. Ik heb het artikel niet gelezen en zelf mijn eigen film gemaakt, de poster althans.

De wereld omzeep - Liefdesdrama
Amateuristisch presenteert: GRENZELOZE GOESTING
Warmte in de winter van het leven

Woordkunst is zo'n mooi begrip. Ik hou van taalkunde, het doet je op een gekke manier zweven. Streven naar een mooie symfonie is zo bevredigend. Wiskunde daarin tegen houdt me met beide voeten op de grond.

Maar nu ga ik verder zwijmelen, haha ik zit niet aan de drugs hoor.
Misschien komt het door de medicatie. Zucht, waarom hebben mensen oren?
(ik heb een oorontsteking! - even terzijde, hoewel het ongelooflijk onbelangrijk is)


1 opmerking:

  1. ik ben juist hetzelefde! Al die politiek , daar snap ik echt niks van en het is bovendien nutteloos en saai! Maar die diefstalletjes , net alsof je een waargebeurdt boek leest ( i like those!) +een hoeratje voor een WEERAL super blog!

    BeantwoordenVerwijderen