zondag 5 september 2010

Butterfree.



Vlinder in het licht
zwoele zomernacht
ik doe één oog dicht
en geniet van je pracht


Toen de eerste vrijdag van het nieuwe schooljaar eindelijk tot een einde liep, vloog er op ons pad huiswaarts een vlinder voorbij. Gewoon een eenvoudig, Koolwitje, niets speciaals. Maar op dat moment zei m'n vriendin naast me; "Kijk, dat is mijn lievelingsdier" Verbaast kijk ik naar de doodsimpele witte vleugeltjes die onvermoeid open en dicht slaan. Ik kon moeilijk begrijpen dat deze soort nu juist haar lievelingsdier is, er bestaan zoveel mooiere vlinders in verscheidene kleuren en patronen. Terwijl deze plat gezegd, saai is. Mijn vriendin sluit haar ogen en zucht diep, ze gaat verder met haar zin; "ze geven me een gevoel van vrijheid en leven zonder overdaad." Het Koolwitje zette zijn pad verder, misschien wel zonder enig besef te hebben het onderwerp van ons gesprek te zijn. Maar die specifieke woorden bleven me bij.


1 opmerking:

  1. << A butterfly has to be free to fly,
    'Cause if you hold her, she'll die . >>

    &supercoewll ;D
    x. Leonie

    BeantwoordenVerwijderen